Je website is jouw thuis, je nieuwsbrief houdt het vuur warm
Is het nog van deze tijd, een website en nieuwsbrief? Het antwoord is JA.
Waarom? Omdat dit 100% van jou is! Jij bent eigenaar, jij beslist. Dat is niet het geval met social media kanalen zoals Instagram, TikTok, LinkedIn, … Daar zijn anderen eigenaar en zij beslissen of jij al dan niet getoond wordt en of jij al dan niet bestaat. Zij bepalen de algoritmes, en als zij morgen beslissen: “wij stoppen er mee”, heb jij helaas niets.
Jouw website is jouw thuis, jouw eigen plek op het internet. Potentiële ideale klanten kunnen jou ontdekken, je aanbod maar ook wie je bent. Je bepaalt zelf wat je laat zien. En het hoeft allemaal niet superingewikkeld te zijn. Een tool waar ik graag mee werk, is Squarespace. Dat werkt intuïtief, je hoeft er geen zotte kosten voor te doen en je kan alle nodige info er op kwijt.
Ik som je even alle voordelen op, dat is iets makkelijker:
1. Een plek die van jou is, en altijd beschikbaar
Je website is jouw eigen stukje internet.
Geen algoritmes, geen afleiding, geen druk om te presteren.
Je bepaalt zelf wat je toont, hoe je het zegt en wanneer mensen het zien.
En het mooie is: terwijl jij werkt (of rust), doet je website gewoon z’n ding. 24/7.
2. Duidelijk maken wie je bent en wat je doet
Je website is als een rustig kennismakingsgesprek.
Je vertelt wie je bent, voor wie je er bent, hoe je werkt en wat je precies aanbiedt.
Je voorkomt herhaling én zorgt dat potentiële klanten zich meteen welkom voelen.
3. Professioneel en betrouwbaar overkomen
Een eenvoudige, verzorgde website toont dat je het serieus neemt.
Je straalt rust en structuur uit, dat maakt mensen sneller geneigd om contact op te nemen of te blijven hangen ook omdat dit een laagdrempelige manier is.
4. Alles op één logische plek
In plaats van versnipperde info op Instagram, in e-mails of notities, bundel je alles op één centrale plek:
* Je aanbod
* Je contactgegevens
* Je blogs of downloads
* Je agenda (als je met afspraken werkt)
Zo hoeven mensen niet te zoeken — en blijf jij overzicht houden.
5. Zichtbaar zijn op jouw manier
Je hoeft geen video’s te maken of elke dag iets te posten.
Via je website kies jij de vorm en het tempo die bij jou passen.
Liever rustig en verdiepend? Dat kan.
Liever to the point en praktisch? Ook prima.
6. Een brug naar verdere verbinding
Je website is jouw digitale visitekaartje, een plek waar mensen je leren kennen.
En je nieuwsbrief zorgt ervoor dat ze je niet vergeten.
Via je website kunnen geïnteresseerden zich eenvoudig inschrijven voor je nieuwsbrief. Ze ontvangen meteen een warme welkomstmail, en jij blijft op een persoonlijke manier met hen in contact. Ook als ze nog geen klant zijn.
En dat hoeft geen wekelijkse nieuwsbrief te zijn. Als één keer per maand beter past: prima. Jij kiest de frequentie, jij kiest de inhoud.
Dat kan een korte tip zijn, een verhaal uit je praktijk, een blik achter de schermen, of gewoon iets dat jij graag wil delen.
Je blijft zichtbaar op jouw tempo, met jouw stem , én je blijft top of mind bij geïnteresseerd zijn.